

Titler Pro enables users to add animations, professional-style templates, and effects to their title sequences. Stereoscopic Auto-Pairing allows bulk pairing of stereoscopic 3D subclips on the timeline, with the ability to automatically pair stereoscopic 3D media created with the Sony PMW-TD300 or a pair of PMW-F3 cameras using the 3D Link feature.Ĭreate high-quality titles with Titler Pro 1.0, a full-featured titling application from NewBlueFX. Anaglyphic monitoring and output are also supported.
#Rar password final cut pro x crack only professional
Vegas Pro 12 provides the ability to easily import, adjust, edit, preview, and output stereoscopic 3D media - all using industry-standard professional delivery formats including single or dual files with side-by-side, top/bottom, or line-alternate encoding. The new rectangle/square and oval/circle Masking Tools make it easy to mask portions of the media by drawing the desired shape over the appropriate areas.Ĭreate breathtaking stereoscopic 3D projects with the same ease and agility as the Vegas Pro 2D workflow. While the Vegas Pro Bezier Masking Tool is powerful and accurate, it can be overly complex for masking simple shapes. Shape Masking tools and FX Masking capabilities are new for Vegas Pro 12, along with the Color Match plug-in, to quickly match the color characteristics from one clip to another. Parent-Child tracks and sophisticated 2D and 3D compositing modes provide a powerful, flexible effects environment. Vegas Pro 12 uses an advanced plug-in architecture based on the OpenFX standard, for hundreds of optional effects from leading visual effects developers. The new Expanded Edit Mode temporarily splits the track at the edit point and enables you to dynamically add or remove frames from either side of the edit point while the media is playing, creating a highly precise, interactive editing experience.Ĭombine up to 32 high-quality, keyframeable effects per Effects Chain and apply them at the Event, Track, Media, or Project level. Nest Vegas Pro projects within the timeline, customize and save keyboard commands, and use application scripting to automate repetitive tasks. The Vegas Pro 12 interface provides an impressive array of innovative tools and thoughtful touches, with a fully customizable workspace for accomplishing a wide range of production tasks. The most innovative video editing softwareĮdit SD, HD, 2K and 4K material in 2D or stereoscopic 3D, with drag-and-drop functionality or traditional 3-point and 4-point editing modes. Supporting more formats, more workflows, and more creative control than ever before, Vegas Pro 12 makes it easy to deliver your message and express your artistic vision. Combining a familiar track-based timeline with hundreds of thoughtful workflow innovations, Vegas Pro 12 is a refreshing, modern approach to post-production. Vegas Pro 12 is an integrated, forward-thinking production environment designed for a new generation of creative professionals. Essa apropriação dita autoral, é então percebida como uma capacitação resultante dos gestos e ações que lhe deram origem, onde a causa da sua proposição, fundação ou descoberta, se manteve permanentemente a cargo daquele sujeito professor de música em formação, que agora quer gravar os sons da e na sua sala de aula.Professional Video Editing, Audio production, and DVD/Blu-ray Disc Authoring “Som de Classe” resulta por fim numa contribuição à construção de um conceito de apropriação autoral, que se delineia a partir de rotinas de reações e atitudes onde o conteúdo fundamental daquilo “que se aprende/ensina” é justamente a maneira “como se aprende/ensina”. Os experimentos se realizaram no “Estúdio Experimental” e no “Laboratório de Ensino da Área de Fundamentos da Linguagem Musical” do Departamento de Música do Centro de Artes da Universidade do Estado de Santa Catarina, em estações de trabalho com configurações bastante simples e domésticas. Essa aproximação analítica alcançou seus objetivos gerais circunstanciando técnicas e operações abrangentes para o uso dos recursos de áudio disponibilizados por esse tipo de tecnologia. Considerando o fato de que, muito embora, tal aparato não tenha se desenvolvido especificamente para as interações típicas da aula de música, verificou-se positiva a hipótese de uma possível inclusão de conhecimentos e habilidades na instrumentalização do professor que o capacite para tais usos.

A partir de uma investigação aos recursos de processamento de áudio digital em computadores tipo PC, este artigo de divulgação apresenta contribuições a uma normalização de procedimentos que viabilizem uma inclusão significativa de rotinas de produção em áudio digital no espaço escolar.
